lördag 24 november 2012

Tema Fredag Uppfinning!

Då är det fredag igen och dags för nytt fredags tema som den här gången är Uppfinning!
Jag tyckte var svårt att bestämma mig för vilken uppfinning jag skulle ta foto på för det finns så många bra uppfinningar tex tändstickan...

eftersom det är lättare att ta med sig dem än att ta med sig tex glödande kol för att tända eld någon annanstans än där man just för tillfället är...

... men till slut bestämde jag mig för en lykta eftersom man då på ett ganska enkelt sätt kan ta med sig ljus och se vart man går när man är ute och går på kvällen.
Och mörkt är det ju mycket det här årstiden här i Sverige.
Den enda lykta jag hittade hemma är den här lyktan som sägs vara en cykellykta...

Höger sida grön...
...framifrån...
...vänster sida röd.






















 Vill du läsa mer om Fredags Tema och vad andra tänker om Temat Uppfinning så titta HÄR.

2 kommentarer:

  1. Ljus behövs alltid så visst är det en fantastisk uppfinning!

    SvaraRadera
  2. Ja det är det...
    Men det finns så många andra uppfinningar som också är bra.
    Det var väldigt svårt att välja den här gången vad man skulle fota tycker jag...

    Tack för titten!

    Kram Kakan

    SvaraRadera

Tack för att du tittar in till mig!

Det är alltid kul att se att du varit här
så det är kul om du lämnar en kommentar här!

Ha det bra!
Kram Kakan