torsdag 11 juli 2013

Överraskningsresa!

Jag har fått frågan vad jag önskar mig i födelsedagspresent och sagt att jag inte vet.
Så därför fick jag ut och åka på en överraskningsresa en dag istället för en present.

Det hela började på morgonen då jag fick reda på att jag skulle ta på mig kläder
så jag kunde vara ute och gå utan att frysa.

 Resan började med att vänta på bussen som skulle ta oss till tåget.

 Handlade frukost på Pressbyrån.

 Sen kom tåget som skulle ta oss någonstans...

 På tåget fick jag en tidning som jag läste under tiden vi åkte...

 Här åkte vi förbi Svarte...
 ...och tittar på molnen. Hoppas det inte börjar regna...

I Tomelilla gick vi av tåget och tittade.
 Vi gick förbi det här museet som tyvärr inte var öppet.
Får bli en annan gång istället... 

 Det var Bo Ohlsson i Tomelilla som var målet för vår resa.

Här gick vi in och jag handlade lite kläder.

 När vi var färdiga och skulle gå till tåget igen så hade det börjat störtregna...

 ...så det var bara att gå in igen för att köpa varsitt paraply 
så vi inte skulle bli genomblöta när vi skulle gå till tåget igen.

Så här ser Tomelilla station ut.
Vill du läsa mer om stationen så kan du titta HÄR.
Det är en länk till min blogg 100 hus 2013.

Under tiden vi väntade på tåget tillbaka åt jag en bulle.

 Undrar när det kommer...?

Här är en staty som jag tycker är fin och som finns i närheten av Tomelilla station.

Jag har ett sånt här kort.
Inte mycket man behöver åka för att det ska löna sig.
Hallandstrafiken har också ett sånt kort. Kanske fler har det...?
HÄR och HÄR kan du läsa om de korten.

När vi var på väg hemåt handlade vi sushi som jag tycker är gott... 

 ...och sen såg vi på två filmer som vi köpte på Bo Ohlssons...

Och så lite gott att dricka under tiden.

TACK för en helt underbar överraskningsresa
och en härlig dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tittar in till mig!

Det är alltid kul att se att du varit här
så det är kul om du lämnar en kommentar här!

Ha det bra!
Kram Kakan